Metaltech 展会观后感...

这是第21界科技展,同时也是我参加的第一届。
目的是去观摩,参考以及争广见识..

下面是官网说有的内容 ...
  • Aerospace Manufacturing 
  • Automotive Manufacturing
  • Bio-medical Products and Equipment Manufacturing
  • Building and Construction
  • Defence
  • Electronics and Electrical Manufacturing
  • Machinery and Equipment Manufacturing
  • Machining Services
  • Marine / Shipbuilding and Repair
  • Metal Parts and Components Manufacturing
  • Mould and Die Manufacturing / Tooling
  • Oil and Gas / Chemical Processing
  • Plastic and Rubber Products and Manufacturing
  • Semiconductor and Precision Engineering
  • Trade Associations / Government Agencies
  • Trading / Agent / Distributor
  • Training Institutions / Academia
第一个馆...超型镭射切割机、切割机、切割机....少许机器臂 
Delta 三脚并联3D打印机...叫价RM16000 !!!(我自己做的菜卖1888 难道太便宜了?
在我疑惑的过程中有位大叔问价,问完后再补了一句 这个和其它的有什么分别?(我心想问得好!)
然后服务人员竟然把打印机推斜...说移动不影响打印...我的吗呀 这不就是没差吗??那一台Delta不能啊!!
关键是这个功能根本没有价值啊?? 谁会特意将打印机放斜45度!.......

第二个馆... 加工、烧焊、大型工业机器 、工业机器、工业机器 起重机.. 没吸引眼球的。
第三四五馆... 各种工具... 这些不是到处都有卖吗 ...用Ipad展示的 VR系统
第六馆 显微镜摄像头、测量仪器、工业级3D打印机...

还有一些加工机器忘记哪一个馆了 不过都不是我关注的内容..
反证...项目根本没有官方写的多...主要是大型工业机器为主。就像PCfair 展销会而已 还是乖乖上TED 听人家演说吧

No comments:

Post a Comment